loading...
جهان آموزش
مجتبی نبوی بازدید : 13 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

 

ارائه دهندگان سرویس های ایمیل در اینترنت زیاد هستند و بر تعداد کاربرانشان هر روزه اضافه می شود. برخی از این سرویس دهندگان به صورت رایگان ارائه خدمات می دهند و برخی بابت آن هزینه دریافت می کنند. در بسیاری از این سرویس ها به راحتی می توان عضو شد و کارهایی از قبیل پیگیری ایمیل ها و ... را انجام داد.

در بین تمامی سرویس ها جیمیل و یاهو محبوبیت زیادی را کسب کرده اند اما برای کسانی که به دنبال سرویس های جدید با امکانات مختلف هستند بد نیست که بقیه را نیز امتحان کنند.

اگرچه این دو سرویس طرفداران زیادی دارد اما همین موضوع سبب می شود که بسیاری از هکرها را به سوی خود جلب کنند. پس استفاده از سایر سرویس دهندگان چندان بی خطر نیست.

Gmail یکی از سرویس‌های رایگان است که به کاربران فضای رایگان جهت ساخت اکانت ارائه می‌دهد که فضای اختصاص داده شده در آن به کاربر نامحدود است و آدرس سایتش www.gmail.com  است. همانند Yahoo امکاناتی از قبیل مشاهده ویدیوها و عکس های ارسالی داخل محیط ایمیل یاهو، به روزرسانی بخش فهرست پیام ها، امکان منظم کردن اطلاعات و دسترسی به آنها و ... را دارد اما جیمیل دارای ظرفیت بالاتری است و قدرت بالاتری برای تشخیص اسپم دارد.

Hot mail یک سرویس رایگان پست الکترونیک است که از سوی شرکت مایکروسافت ارائه شده است. از امکانات هات‌ میل می توان به فضای 5 گیگابایت آن برای ذخیره پست‌های الکترونیکی، اقدامات امنیتی، فناوری ای‌جکس (یک نوع زبان برنامه نویسی است که با مرورگرهایی مثل IE و فایرفاکس و... سازگاری دارد) و ... اشاره کرد. این سرویس به  36 زبان مختلف آماده شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است. شما می توانید از آدرس www.hotmail.com  برای دسترسی به این سرویس دهنده رایگان استفاده کنید

GMX یکی دیگر از سرویس های ایمیل رایگان است. از ویژگی های آن می توان اختصاص 5 گیگابایت فضا به کاربر، پشتیبانی از https، همین طور سیستم تشخیص اسپم و ... اشاره کرد. همچنین اگر شما حساب های کاربری دیگری مانند یاهو و جیمیل دارید می توانید از طریق ویژگیMail Collector ایمیل های خود را چک کنید.

در بین تمامی سرویس ها جیمیل و یاهو محبوبیت زیادی را کسب کرده اند اما برای کسانی که به دنبال سرویس های جدید با امکانات مختلف هستند بد نیست که بقیه را نیز امتحان کنند. اگرچه این دو سرویس طرفداران زیادی دارد اما همین موضوع سبب می شود که بسیاری از هکرها را به سوی خود جلب کنند

همچنین برای اطلاع از ویژگی هایی که به زودی ارائه می شوند نیز می توانید از قسمتLabs  اطلاعات کافی را کسب کنید. برای دسترسی به این سرویس می توانید از آدرس www.gmx.com  استفاده کنید. این سرویس دارای برنامه ویژه سیستم عامل آندروید است که افراد از طریق تبلت و ... می توانند حساب کاربری خود را چک کنند.

ZohoMail دارای فضای ذخیره سازی نامحدود بوده و ابزارهای آنلاین مانند اکسل و ... را برای کاربر فراهم می آورد. این سرویس به درد کاربرانی می خورد که با تبلیغات رابطه خوبی ندارند چرا که این سرویس هیچ گونه آگهی و یا تبلبغاتی را در خود ندارد. این سرویس دارای سیستمی به نام سوئیت دفتر آنلاین می باشد که کاربران حرفه ای می توانند با استفاده از این سرویس، ایمیل های مفید خود را سازماندهی کنند.

Hush mail، این سرویس مناسب کسانی است که انجام شدن کارها به صورت محرمانه برای آن ها اهمیت زیادی دارد چرا که از شیوه رمزنگاری برای ایمیل کاربران بهره می برد. در صورتی که یک حساب کاربری Hush mail برای خود ایجاد کنید می توانید ایمیل هایتان را به صورت رمزگذاری شده ذخیره کنید و هنگامی که با پسوردتان وارد اکانت خود شوید ایمیل ها رمزگشایی میگردند. ایمیلهای رد و بدل شده بین کاربران این سرویس نیز با طرح یک سوال از طرف فرستنده و جواب دادن به

Gawab.com، سرویس دهنده ایمیلی هست که به کاربران خود این امکان را می دهد که ایمیل های خود را پیگیری کند یعنی می تواند متوجه شود که آیا گیرنده ایمیل را در یافت کرده یا نه. از مزیت های این سرویس اختصاص 10گیگا بایت فضای ذخیره سازی آنلاین، پشتیبانی از کاراکتر های خاص مانند الفبای زبان عربی و UTF – 16 را در خود دارد. برای دسترسی به این سرویس می توان به آدرس www.gawab.com مراجعه نمود.

AOL، سرویس دهنده ایمیلی است که از نظر امنیتی کاربران خود را راضی نگه داشته است و تا حد امکان راحتی و جلب رضایت کاربران خود را به همراه داشته است. فضای ارائه شده از طرف این سرویس دهنده نامحدود است و مقدار حجم فایلی را که می توان برای افراد دیگر فرستاد 16 مگابایت است. همچنین امکاناتی از قبیل پاسخ خودکار، امکان چت کردن و جستجو را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. در صورتی که از POP3 برخوردار نیست.

با این حال اکثر افراد سرویس جیمیل و یاهو را بهترین سرویس دانسته و معتقدند که بیشترین امکانات را ارائه می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از سایت تا چه حد راضی هستید؟
    در چه مورد مطلب می خواهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 21
  • بازدید کلی : 949