loading...
جهان آموزش
مجتبی نبوی بازدید : 18 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

 

داشتن فضایی در اینترنت مشابه صندوق پستی که کلید آن فقط در دست شما باشد جالب به نظر می رسد. در صورتی که آدرس آن را به دیگران اعلام کنید، آن ها می توانند با استفاده از Email خود به شما نامه و یا فایلی را ارسال كنند. البته واضح است که ایمیل تفاوت هایی نیز با صندوق پستی شما دارد.

امروزه از طریق سایت هایی كه ایمیل رایگان می دهند مانند yahoo و Google  كه مدیریت این ایمیل ها نیز از طریق خود سایت یاهو و گوگل امكان پذیر است می توانیم چندین ایمیل داشته باشیم .

اگرچه هر یك از سرویس دهنده ها سعی بر این دارند كه امكاناتی جالب به سرویس های خود اضافه كنند اما هر یك طرفداران خود را دارند .

مایكروسافت نیز در این زمینه امكاناتی را ارائه داده است .

پس از خرید هاتمیل (Hotmail) توسط مایكروسافت  در سال 1997 ، این بار مایكروسافت امكانات بیشتری را در قالب Outlook.com ارائه داده است.

یکپارچگی اجتماعی Outlook با سرویس های شبکه های اجتماعی متعدد و قرار دادن یک لینک به صفحه پروفایل شما، این امكان را به شما می دهد كه برای گذاشتن کامنت و یا پاسخ به دوستتان در شبکه های اجتماعی مستقیماً از این سرویس استفاده کنید. البته از این قابلیت در صورتی می توانید استفاده کنید که به Outlook اجازه اسکن مطالب عمومی در دو سرویس را بدهید. همچنین می توانید این قابلیت را هر زمان که دوست داشتید غیر فعال کنید.

طراحی این سرویس به ویترین ویندوز 8 شبیه است .هر زمان که دوست داشته باشید می توانید رنگ آن را به رنگ های دیگر تغییر دهید.

تا هنگامی که یک پیام را به حالت انتخاب شده در نیاورید، آیتم های ناوبری را نخواهید دید و فقط گزینه ی “نوشتن پیام جدید”‌ در دسترس خواهد بود. فضای سفیدی در بالای صفحه پیام اضافه شده است که رفتن به ایمیل های قبلی و بعدی و بازگشت به صفحه مرکزی را میسر می سازد.

سرعت سرویس قدیمی با Outlook جدید تغییری نکرده اما ممکن است مایکروسافت این قسمت را بزودی بهینه کند. كسانی كه می خواهند ایمیل اصلی خود را به كسی ندهند می توانند از yahoo و یا Gmail استفاده كنند و یا اینكه از سرویس جدید Outlook  بهره ببرند.

ایمیل مستعار بسازید

برای ساخت یک ایمیل مستعار در حساب Outlook.com اصلی تان، بر روی آیکون چرخ دنده و یا همان قسمت تنظیمات، در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و “More mail settings”‌ را انتخاب کنید. در بخش “Manage your account”‌  گزینه “Create a Outlook alias”‌ را انتخاب کرده و نام مستعار خود را با دامنه های hotmail.com ، live.com  و Outlook.com ایجاد کنید.

برای ارسال ایمیل از طریق ایمیل مستعار خود در  Outlook.com، بر روی نام اکانت خود کلیک کرده و آدرس ایمیل مستعار خود را انتخاب کنید.

یكی از مزایای ایجاد شده توسط گوگل یکپارچه شدن Google Hangouts  با جیمیل است که کاربران قادر خواهند بود تا ویدئوهای upload شده را با هم ببینند و از طریق ویژگی اشتراک گذاری صفحه با هم تعامل کنند.

مایکروسافت برای رقابت با Gmail در Outlook.com شبکه‌های اجتماعی را گنجانده است .

به کمک Outbook می‌توان به راحتی اسلایدشویی از تصاویر Attach  شده را مشاهده کرد، مجموعه Office و سرویس ذخیره‌سازی Skydive نیز با آن یکپارچه شده است ، چت Facebook نیز جز امکانات جالب آن است .

یکی از امکانات پرکاربرد یک سرویس ایمیل این است که قابلیت باز کردن، ویرایش و به اشتراک گذاشتن اسناد Word، Excel و Powerpoint را داشته باشد .

گفت وگوی ویدیویی با کاربران Skype و Outlook به راحتی صورت می‌گیرد. مهم‌ترین مسأله این است که نیازی به نصب Skype روی کامپیوتر نیست بلکه می‌توان گفت وگوی ویدیویی را در محیط مرورگر انجام داد.

گفت‌وگویویدیویی با کاربران Skype و Outlook به راحتی صورت می‌گیرد. مهم‌ترینمسأله این است که نیازی به نصب Skype روی کامپیوتر نیست بلکه می‌توانگفت‌وگوی ویدیویی را در محیط مرورگر انجام داد

اما نگاهی نیز به امنیت این سرویس بیندازیم.

در ابتدای این راه برخی کاربران خوش ذوق از بی دقتی مایکروسافت سوء استفاده کردند و توانستند در همان ساعات اول، ایمیل هایی به نام مدیرعامل مایکروسافت و یا دیگر شخصیت هایی مشهور جهان به ثبت برسانند.

در سرویس ایمیل Outlook رمز عبور نمی تواند بیشتر از 16 کاراکتر باشد. ولی حداقل، کوتاه ترین طول رمز عبور باید 8 کاراکتر باشد. در سرویس ایمیل  Yahoo، رمز عبور می تواند بین 6 الی 32 کاراکتر باشد. در سرویس ایمیل  Gmail، شاید تا به حال کسی امتحان نکرده باشد، رمز عبور می تواند تا حداکثر 200 کاراکتر باشد!

و در پایان جالب است بدانید تا به حال بیش از یک میلیون کاربر بر روی این سرویس جدید ایمیل ثبت نام کرده اند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از سایت تا چه حد راضی هستید؟
    در چه مورد مطلب می خواهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 23
  • بازدید کلی : 951